Feminist-Ida talar

Vill slå ett slag för feminismen idag. har inte hänt något speciellt, men var ju den internationella kvinnodagen för några veckor sedan ( vilket får på tok för lite uppmärksamhet) och så hände följande sist jag och Lisa var på Chad:

Vi sitter och pratar och diskuterar ganska djupt (dvs. ser inte ut att sitta och ha supertråkigt). En kille kommer fram "Hej sitter ni här ensamma? Ska ni inte komma och sätta er med mig och mina kompisar?" VI tackar snällt nej men trots detta har vi vissa problem med att bli av med killen i fråga som verkar tro att han är någon sorts räddare eller något. Sedan dröjjer det inte länge innan det inträffar igen, två killar kommer fram och frågar "Hej är ni alldeles ensamma? Vill ni inte ha sällskap?" Och igen och igen. Fast jag svarar "Nej vi är inte ensamma, vi är två stycken!!" Så verkar det som att män inte tror att kvinnor kan gå ut en kväll själva för att ta ett glas och snacka lite gammal hederlig skit! VAD ÄR PROBLEMET!?! 

SÅ alla tjejer, läs den här boken NU (om ni inte har den kan ni få låna av mig, listan börjar nere i kommentator fältet) och alla killar, vi är inte totalt inkompetenta att föra dialog utan er..






P.s Jag har varit lika super glad idag med, även om man inte kanske tror det när man läser detta.. Men jag gillar världen lika mycket idag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0