Ansiktsboken

När jag ändå är i skrivartagen kan jag berätta om mitt lilla Fejsbok-experiment.
Man skulle kunna säga att resultatet blev att om man har sitt födelsedatum publicerat på FB så kan man räkna med ca 20 st (eller mer) fler grattis-sms på sin födelsedag...

En högst vetenskaplig betraktelse.
Detta handlar inte om att jag vill krama ur gratulationer från mina vänner. Det handlar mer om att man inte ska känna sig föör upprymd när telefonen piper i ett när man fyller år.
Som Kjell Berqvist i "Den bästa sommaren":
Ha inte för höga förväntingar på livet, du blir ändå bara besviken.


P.S
På min mammas födelsedag skickade jag sms till typ alla vi känner och bad dom gratta henne, utan att hon visste om det.
Hon blev så glad för alla gratulationer ("tänk att så många kommer ihåg när jag fyller") att jag inte iddes tala om att det var jag som uppmanat alla att gratulera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0