Om goda gärningar

Det finns vissa ögonblick i livet som verkligen gör att man tänker att världen är god. För det mesta tänker åtminstone jag att den är hemsk och ond och att man egentligen inte kan lita på någon, inte ens sig själv. Men ibland så bara händer sådanna där saker som gör en lycklig och hoppfull. Det hände mig häromdagen, K och jag var ute och cruisade på stan och det var mycket folk och vi skulle försöka hitta en parkeringsruta. Kan ibland kännas omöjligt. Men när vi kom till konserthuset så såg vi en bil som precis skulle lämna och vi var snabbt där. Sedan uppstod lite tumult och vi fick trixa lite innan slutligen gubben som stod på parkeringen kunde köra ut... Han kör fram mot oss och viftar med sin biljett.. 
Vad är det nu då tänker vi? Efter att ha vevat ner rutan så kliver gubben ut och kommer fram, "jag har en timme kvar, räcker det åt er?" Vi tackar och bockar och kör lyckliga in på platsen.. Tänk vad lite som krävs för att göra någon glad!

Gratis är godast! Även om det bara är en p-bilett för 10 kronor!





Kommentarer
Postat av: ainis

Jag drømde om dig o robin. att jag fick følja med på sånt dær repotage "hemma hos" fast hos var o en. robin hade två lyx køk i sin lægenhet och du hade två lyx badrum. haha koko drøm. hoppas allt ær bra med dig gumman! <3

2009-02-02 @ 06:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0