Ida goes mac

Som ni säkert har märkt har jag blivit sämre på att uppdatera, och sämre på att lägga in bilder och så.. Detta har en förklaring.

Jag är uppväxt i PC-världen, i hela mitt (data)liv har jag suttit framför windows datorer. Så plötsligt fick R en idé. Han ville ha mac, och inte bara ville, han skulle... Efter åtskilliga besök på olika forum på nätet och lika många till på olika affärer (som jag har varit uttråkad, ni anar inte!!) så har vi nu en nykomling i hemmet. Och även om vi har jobbat på det ett bra tag jag och nykomlingen så kommer vi inte överens helt och hållet än. Men vi jobbar på det som sagt. Och vi gör hela tiden små framsteg. Idag har jag lyckats ladda in bilder från kameran och få in dessa på bloggen!! Stort!  



Så här lyckliga var vi ibörjan när vi var nykära, men då var jag fortfarande förtrollad av utsidan. Insidan visade sig vara lite mer komlicerad än vad jag väntade mig. Det hela blir ju inte bättre av att R aldrig är hemma och lär mig hur man gör! 

Ett bra tips på någon mac-kurs kanske vore något?? 




P.s. Aina, om du undrar varför det har dröjt en månad innan det här inlägget kom så vet du svaret nu, jag har inte kunnat få över bilden.. haha 

Kommentarer
Postat av: Jen

Ido! Du ar duktig du, skulle aldrig ha kommit pa hur man lagger over bilder..Hahah



Puss din Jen

2008-09-16 @ 11:35:13
URL: http://jennihedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0