Brainstorming humour

Jag börjar allvarligt fundera på vad som är felet med mig.
Ideligen när jag upplever en komisk situation får jag nya humorsketcher i mitt huvud.
Däremot är jag inte så duktig som Aina att jag har en anteckningsbok där jag skriver ner mina idéer. En sån bok skulle jag behöva bära med mig för jämnan.
Nu senast idag kom det upp en sketch angående debatten om betyg.

Ska man betygsätta barn redan i första klass?
Ska skolk ingå i betyget?
Ska man få betyg i uppförande?

Tänk er följande...

Glad son kommer hem från skolan: "mamma jag har fått MVG i flera ämnen!"
Förvånad och stolt mamma: "jasså, åh vad duktig du är! I vilka då?"
Pojke: "MVG i skolk, mobbning och kvarsittning, hets mot folkgrupp, slagsmål, gängbråk och klottring..."


Okej nu lät det plötsligt kanske inte lika roligt längre när jag gjorde mina bilder i huvudet till ord.
Jaja, alla idéer är ju såklart inte helt klockrena...

Kommentarer
Postat av: aina

mvg i hets mot folkgrupp

hahahha som om det finns ett sånt ämne

hahaha

2008-09-23 @ 01:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0