det är sjukt

Hej, ja som ni märkt har jag varit lite frånvarande.
Jag vet inte om jag ska rubricera det som sjukdom. Egentligen har jag mest mått konstigt. Obehagligt när man inte kan sätta fingret på vad det är, man bara känner att något är fel. Men hur som helst så har jag varit ut gängorna och varit hemma från jobbet två dagar, men idag är jag back on the track.

Jag vill idag passa på att ge en stor eloge till sjukvården...

07.45 Ringer till sjukvårdsupplysningen, blir hänvisad vårdcentralen
07.49 Ringer till vårdcentralen, bokar telefontid via telefonsvararen
10.20 Blir uppringd av en sköterska, hon frågar och hummar lite och jag får tid hos läkare för undersökning
14.35 Kommer till vårdcentralen, det finns ingen reception (som jag blivit hänvisad att gå till) Frågar en sköterska (som typ dumförklarar mig som frågar efter receptionen) blir hänvisad att gå till väntrummet (som det finns flera av)
14.15 Väntar i väntrummet, inser att jag sitter i fel väntrum, följer efter en annan patient i smyg för att ev. hitta rätt väntrum
15.17 Får komma in till doktorn, ca 30 minuter försent och han frågar lite frågor (med en skarp brytning och jag förstår varannat ord)
15.25 Blir hänvisad till labbet för att prover (som jag får leta på själv vart det ligger och som är låst och ingen öppnar när jag knackar på)
15.45 Väntar i väntrummet till labbet, ser tillslut en sköterska och frågar om man ska anmäla sig nånstans för provtagning, får svaret att alla är på möte och frågan om jag kan återkomma imorgon. Svarar nej och hon hämtar en sköterska
15.55 En sköterska kommer och tar lite prover
16.00 Väntar på att få komma tillbaka till doktorn för att få provsvaren
16.15 Får komma in till doktorn och han säger att proverna inte visat något och att de inte vet vad det är och att vi ska avvakta om jag inte blir sämre

Smidigt va?

* Tiderna är ungefärliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0