onödiga ting


Pratade med Emma igår om onödiga saker som finns att köpa på Teknik Magasinet.
Det är faktiskt sjukt kul att gå in och kolla på alla idiotiska saker som folk antaglige köper, varför säljs de annars?
En vän till mig jobbar ju på detta sagolika, prylland till affär så man har ju hört historier om wierdo folk som undrar det mest konstigaste.
Så jag satt och låtsades vara väldigt upptagen med mina arbetsuppgifter och funderade på varför folk lägger pengar på crap.
Medans jag sitter och funderar ser jag framför mig att faktiskt jag har en sådan urlöjlig grej.
I kopplad i min dator sitter en "USB HUB & WARMER". En usb driven kaffemugg värmare.
Kanske är jätte bra om man dricker kaffe sjukt långsamt och vill vara ekonomisk men det känns en gnutta överdrivet.
Till saker hör också att plattan man ska ställa koppen på är i en storlek som kanske bara varannan kaffemugg i sverige får plats på.
Muggen mitt blaskiga kaffe simmar i just nu är en otroligt spacead svart kopp som blir vit när man häller i varmt vatten.  Och när den blir svart igen (när kaffet är kallt alltså) så står det Forgotten i grå spökliga bokstäver. Jag tror detta är ngn form av promotionmaterial till en film som antagligen heter The Forgotten. Eftersom våra kontor-delar-killar jobbar med film och att det finns gula Kopps muggar m.m. är väl detta ganska troligt. Iallafall får denna muggen inte plats på plattan så den får stå brevid i någon form av tro att värmen kanske smittar av sig ändå till koppen.
Det kanske är en ganska bra affärs idé att satsa på någo onödigt. Det kanske lockar ett visst sorts folk att köpa och man kan tjäna sin första miljon.
Är det någon som har en idé till världens onödigaste maskin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0