Matchen?

Jag vet inte om det är något slags Göteborgsfenomen men jag antar att det beror på att jag inte kommer härifrån.
Jag har hört folk hela dagen som går runt och pratar med varandra.
Det är ständigt samma fråga.

Var ska du se matchen?

Som tur är har ingen frågat mig än. Det kanske beror på att jag inte kommer från Göteborg, de vet kanske att jag inte förstår deras kodspråk.
För alltså vad är det för match som alla snackar om??
Detta verkar hur som helst vara en stor grej här i stan och jag känner mig lite utanför när jag inte har en aning om vad folk pratar om när dem pratar om "matchen"...

Jag har till och med sökt på Google och tydligen finns det en dokumentärfilm från 1969 som heter MATCHEN.
Alltså jag är inte helt säker, men det känns ju rätt långsökt att alla i hela stan ska gå just idag och se denna dokumentär som är typ 40 år gammal. Plus att denna film i mångt och mycket handlar om Orvar Bergmark som ju faktiskt spelade i Örebro SK.

Jag får nog ta reda på mer i ämnet, kanske återkommer jag senare.

Det var allt för denna gång








Kommentarer
Postat av: ayna

om man lägger till "tchen" efter ditt namn så fattar du vad det handlar om

2008-06-10 @ 19:48:21
URL: http://stadstrio.blogg.se/
Postat av: jaaaas

Seriöst Emma! har du ingen koll på EM :O

2008-06-12 @ 00:46:33
URL: http://jasminemede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0