Engelska komplex.

Varje dag jobbar jag med:
Enegelska program
Mailar på engelska till hela världen
Skriver kontrakt på engelska
Gör promoterlists på engelska
Fixar ticketcount på engelska
Skriver runningorders på engelska
Och lägger in spelningar/konserter på engelska

Men så fort jag ska öppna min mun och säga något blir det kattsoppa av alltihop.
En hyfsat snygg ung man kommer fram till mig på tunnelbanan och frågar (på engelska) vart ett uteställe ligger och om jag kan tipsa om en bra pub.
Han frågar vart vi ska ikväll, vart vi brukar gå. Hur länge jag bott här och vad jag gör.
Det enda jag får fram är: You can talk to that guy. Och pekar på Jakob som sitter ett par meter bort.
Han ger mig en konstig blick och börjar prata med Jakob som förklarar alla frågor utan ett enda brytningsfel.

Jag borde gå en kurs:
Engelska för nybörjare som redan har försökt lära sig i 9 årNone
Hittar ni en sådan kurs hör av er till mig på [email protected]

Kommentarer
Postat av: Tora xD

AHAHAH XD fan vad kul syrran!! ;P

2008-06-10 @ 19:35:51
URL: http://ouroutfit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0