Dramatik på Gibraltargatan

Detta scenario utspelar sig onsdag eftermiddag/kväll:

Jobbar med layouten av inbjudan till vår examen.
Innehar min kreativa ställning dvs i sängen med datorn i knät.
Telefonen ringer.
Ställer ifrån mig datorn (i sängen).
Tar två steg genom rummet till telefonen.
Fastnar i elkabeln till datorn.
Lyckas ha ner datorn i golvet.
Hivar upp datorn igen.
Svarar i telefonen.
Pratar med Silvia.
Återgår till datorn.
Upptäcker att skärmen är svart med ett felmeddelande.
Får panik.
Ringer panik-samtal till min bror.
("Det är säkert inte allvarligt, samma sak hände med Evas dator och då halkade bara hårddisken ur läge")
Lugnar ner mig.
Letar förbrilt efter något att skruva upp luckan till hårddisken.
Provar det mesta som eventuellt skulle kunna gå att skruva med.
Misslyckas.
Skickar panik-sms till Calle som är datatekniker.
("Jag kan titta på det men lovar inget... tänk på att datorn bara är en materiell sak").
Tappar all livsglädje.
Stirrar i taket.
Spelar spel på mobilen.
Diskar.
Spelar spel på mobilen.
Gråter mig till sömns. (typ)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Man skulle kunna säga att det indirekt är silvias fel. mohahha

2008-06-28 @ 03:07:31
Postat av: Emma

Haha, precis min tanke: "Siliva jag debiterar dig för det här"

2008-06-28 @ 17:09:14
URL: http://emmeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0