I Stockholm finns alla sorters människor

Så nu tänkte jag berätta om händelsen i förmiddags.
Jag står i dörröppningen i solen och dricker mitt morgon kaffe när en man, helt klädd i lila, bärandes på en resväska och en bergssprängare som spelar afrikansk bongo musik på högsta volym stannar framför mig. Han ställer ner bagaget och går förbi mig in på kontoret och frågar Kalle om han kan lämna sin väska här i tio min för att hans vänner på haschcafét en bit bort hade inte öppnat ännu. I sin förvirring svarar Kalle ja och han tar sin bergsprängare och går.
Vilda undersökningar görs för att få reda på vad som kan vara i den suspektsa väskan. Bomb, knark, vapen, pengar? Inget svar då vi inte vågar lämna några fingeravtryck om framtida misstankar skulle komma. Två timmar senare hämtar Kalle vännerna på cafét som får ta hand om väskan. 3-4 timmar senare kommer gubben (utan bergsprängare) och vi hänvisar till cafét.
Hel mysko.
Men som tur är har jag dokumenterat denna händelse.

Väskan o bergsprängarn
Bagaget han lämnade framför mig när han pratade med Kalle.

den lila klädda mannen
Han tog sin bergsprängare och gick iväg.




Premiär på egenfilmade video inlägg på bloggen. Höj volymen o lyssna noga på koko musiken han spelade.


Kommentarer
Postat av: Emma

Fan vilken härlig dokumentation av ett mysterium mitt i vardagen..Du är en privatdektektiv av världsklass!

2008-07-16 @ 00:38:04
URL: http://stadstrio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0