Ainas funderingar

I går ställde jag min väckarklocka på 05.00. Den enda anledningen var att jag ville uppskatta att sova.
Alltså om jag sover en natt och vaknar när jag måste gå upp då tycker jag att det är jobbigt, att jag inte fått sova någonting osv. Och då tänkte jag om jag vaknar jätte tidigt och får somna om igen. Då blir jag ju glad. Och har liksom uppskattat nattens sömn på ett annat sätt.
Ni kanske tycker att detta är ett överdrivet sätt att snooza. Men det håller jag inte med om. Jag är en icke-snoozare och har aldrig riktigt förstått nöjet med att ställa väckarklockan en timma innan för att vakna var nionde minut och snooza tills man måste gå upp. Varför inte då istället sova ostört denna extra timme?
skalmanEller kanske snoozar man för att uppleva den där känslan som jag beskrev förut, att åh jag kan sova lite till. Men är det inte bättre att vakna o märka att man kan sova i fyra timmar till än nio minuter, det måste väl ändå vara en betydligt skönare känsla?

Undra om Skalman snoozar?


Så varför heter det snooza då?
Jo för att det står "Snooze" på knappen man trycker på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0