Mitt nya liv

JAg trodde att det var så hilma lätt att bara bestämma sig. No more sugar darling.. Men icke.. Jag trillade dit på en gratis piggelin så fort det hade lugnat ner sig på jobbet.. Aj aj..

Jag hade tänkt att bli nyttig, sluta äta massa socker och bara träna och bli fit for a fight så att säga. Men alltså vänner det är inte så hilma lätt.. Fast jag är ändå ganska duktig, med tanke på att jag har varit ledig i två dagar och under dessa två inte ätit något osunt. I Tisdags var jag på gympa, igår cyklade jag ut till universitetet och så, när jag kom hem så bakade jag bröd! Trimlimpa! Så gott var det!

Jaha, vem fan bryr sig liksom?

Men om ni med skulle vilja börja ett nytt liv så kommer receptet på brödet här:


TRIMLIMPA
3 dl Vetekli
1,3 kg Vetemjöl special
10 dl vatten (fingervarmt)
50 g jäst

Gör så här: Smula jästen, häll över vattnet och blanda tills det inte är klumpigt. Sen häller man i det andra, fast inte allt mjöl då men typ allt, och lite salt också. Sen jäser det i 40 min, då kan man göra något annat, man behöver inte vakta. Sen ska man dela upp det i 4 limpor och lägga på en plåt med lite högre kanter, eller man får lägga det på vilken plåt man vill. Man kan pensla med lite olivolja emellan så de går lätt att ta isär när de är klara. Sen ska de jäsa igen, i 35 minuter, man behöver inte vakta nu heller, skönt! Sen ska de vara i ugnen som ska vara 200 grader varm, de ska vara inne i 35 min typ... Sen ska man ta ut dem och låta dem svalna på ett galler, med en bakduk över sig.

Testa, ni kommer inte att bli besvikna.

Vad händer annars, jag har börjat med ett litet Harry Potter Maraton. Mycket trevligt. och så är jag ju på jobbet då.. Rätt segt men skönt också, så man kan chilla lite :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0