Another day at the hotel

Jag jobbar idag igen, och tur är väl det, för annars hade jag inte kunnat blogga något alls! Det är rätt lugnt på hotellet idag, några stammisar och några kärlekspar. Och såklart barnfamiljerna..

En sak jag funderat på när det gäller föräldrar och deras barn, hur allvarligt är det egenligen om man råkar kalla deras lilla pojke för flicka eller tvärtom? Det är ju grymt svårt att se skilland kan jag ju säga. Har hänt flera gånger att jag sagt någonting i stil med "vill den lilla tjejen ha ett ritblock?" Och genast är den curlande föräldern där och rättar mig "det är en pojke!!". Shit, pinsamt. Men hur illa är det egentligen, det är ju inte så himla lätt att se skillnad. Med blonda lockar och en röd tröja, det kan vara vad som helst ju! Har slutat att säga pojke och flicka nu, säger barnet. Mycket enklare så. Då blir det inte fel, inga arga föräldrar efter mig. Alla bara jätteglada för att de får ritblock och kungakrona OCH en gratis piggelin. Gratis är ju godast som vi alla vet. Sitter och är lite småförbannad på den där Nils också, Blondinbellas boyfriend. Han har startat blogg och har typ 8000 besökare första dagen. Snacka om att få saker gratis. Kan ingen ge mig 8000 besökare gratis. Eller vafan, det är nog roligare att kämpa lite för sina besökare och inte bara glida runt på en räkmacka.. Eller ha en curlande förälder som rättar alla i ens led. Jag är min egen och klarar mig själv, så det så! (fast jag skulle inte klara mig utan Emma och Aina här på stadstrion). 

Sen vill jag bara hälsa grattis till Jelena Isebajeva som satte världsrekord i stavhopp igår, vilken tjej! Jag höll tummarna så de blev blå och hon klarade det på andra hoppet. Ni som känner mig kanske tror att jag ljuger nu, jag är ju typ noll intreserad av sport, men det är sant, jag kollade faktiskt igår! 


 
503 cm med en stav, klå det den som kan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0