Update

Big update.
För en vecka sedan var det söndag 17 augusti, sista dagen på Göteborgs kulturkalas 2008.
En stadsfestival som jag varit med och planerat, en folkfest som jag sedan i juni fått vara en del av att skapa.
Bland alla hundratals aktörer, från oss  ca 30 i festledningen till tekniker, byggjobbare artister och volontärer kan det tyckas att min roll inte varit så viktig.
Men ändå, att få arbeta för att skapa en vecka där flera tusen människor roats och får upplevelser de sent kommer att glömma. That's kind of magic.
Om man ska vara sån skulle man kunna kalla mig för platschef. Under genomförandet hade jag nämligen ansvar för platserna där artisterna från Varietégatan uppträdde under hela veckan.
Det finns många svenskar som aldrig har sett en riktig gatushow, före 12 augusti var jag en av dem. Från och med 12 augusti var jag frälst!
Varietégatan består av världens bästa gatuartister. Jag kan bara säga att jag är ledsen för er som missade detta.

Det går inte att förklara showerna och känslan av att umgås med dessa människor.
Däremot kan du tjuvkika när Chayne slukar svärd.
Gatuartister är ett speciellt slag. De har vigt sina liv åt denna konstform och reser världen runt och showar. De är vagabonder, Charlie till exempel har levt 6 år utan någonstans att kalla "hem", med alla sina ägodelar i två väskor.

En sak är gemensamt: det är svårt att inte tycka om dem!
Dessa människor har verkligen skutit till en ny dimension i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0