Modell för en dag

Lucy från The Studio ringde till mig nyss.
Sveriges första och största makeover studio. Företaget har studios i London, Malmö, Stockholm och Göteborg. Man ska även öppna inom kort i Dubai.
Never heard about them before men tydligen kör de någon marknadsföringskampanj där de bjuder in tjejer till konceptet "modell för en dag".
Man blir stylad och fotograferad av professionella stylister och fotografer till ett pris av 0:-

Under hela samtalet tänkte jag: vad är haken? Men tydligen fanns det ingen.
Vi bokade till och med datum och tid, men ingenting var bindande och jag kan när som helst ringa och avboka/boka om.

Tydligen är detta ett koncept som i vanliga fall kostar pengar men jag har blivit inbjuden av min sävgerska och nu får jag ta med 5 kompisar till Stockholm för att bli "modell för en dag", få stylingtips och råd om smink och skönhetsvård.

Låter himla kul! Eller vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Aina

Emma vet du vad haken är?

Att bilderna kostar skjortan. En sådar 4 bilder för 1500:- om inte mer. Betalar du inte får du inga bilder.

Jennie Smith fick jobb som fotograf där, hon pallade två dagar. De är dumma i huvudet och tar inga snygga bilder (fotografiskt sett) Sminkösen kan bara en sminking (som gör att man bli 90-tals hora)

Och bakgrunderna kan du ju kika på var och varannans lurad stackare på facebook. De ringar jämt till mig o tjööötar om att det är så bra att man ska passa på o vara modell o bla bla. Men det är bara bluff och båg allting.

(kanske har du fått en vip inbjudan, lyllo dig i så fall =) men det som dom brukar säga är "inbjudan" är att alla som är där får skriva tio telefon nummer på en lista till sina kompisar o så ringer dom runt till dom o säger likadant..

I nio minuter högs blir man fotad (info från jennie) och sedan har man ca 10 min på sig att välja vilka bilder man vill ha. (man måste köpa) och de är inte blyga med att "oj, vi trodde du ville ha alla dom här 40 bilderna, nu har vi redan skrivit ut skivan så nu kostar det 5000:-)

Ah, ja detta är vad jag vet om dom o nej jag har inte fått ett bra intryck.. !



Haha jag kanske låter assss neggo men vill bara inte att du ska bli lurad! puss på dig!

2008-08-26 @ 23:16:25
URL: http://stadstrio.blogg.se/
Postat av: jaaaz

Men hallå va?!

Jag då!

:P

2008-08-26 @ 23:17:00
URL: http://jasminemede.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett tips... se till att ha riktigt gott om tid... man brukar få kunna sitta och vänta si så sär 4 timmar och det är inte direkt någon sminkrådgivning man får utan man blir sminkad vilket kanske tar 10 minuter och sen får man själv fixa håret! Men bilderna blir bra alla fall =)

2008-08-27 @ 13:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0