Lite om hur det var...

...i fredags.

Ida och jag (Emma) hade pratat om att träffats nu när jag kommit tillbaka till Närkeslätten, och då att vi skulle gå och se en bio. Mamma Mia! the movie.  Sagt och gjort och i fredags slog vi slag i saken. Vi planerade att ta 18.30 föreställningen så att det inte skulle bli så sent för Ida som skulle up och jobba 06.30 på lördagen.

Ca två timmar senare och när eftertexten började rullade kunde vi konstatera att det var en bra och framförallt underhållande film. Utan att ge något speciellt expertutlåtande kan jag ända ge den betyget sevärd.
Jag brukar inte skratta högt i biosalongen, av den enkla anledningen av att jag kan irritera mig själv på människor som gör mycket väsen av sig, men under denna film var det flera gånger som jag brast ut i skratt. Självklar var det inte bara jag heller.

Efter filmen bar det sedan iväg till Markbaken för att hälsa på Emelie i hennes nya lägenhet. Lisa var även där och det blev lite trevligt tjejmys.
Idas plan att komma hem tidigt gick verkligen i stöpet och vi lämnade inte Lisa och Emelie förrän närmare ett.
En trevlig kväll i Stadstrions tecken. Vi saknade Aina såklart...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0