13.00 i p1

Så är det ännu en dag med en kändis som sommarpratare.
Denna gång Kajsa Bergqvist. I en intervju säger hon att hon ska prata om sin hälsena som gick av.
Låter intressant. Måste nog plugga på lite om hälsenan för att få den verkliga rättvisa känslan för hennes historia.

Hälsena, även kallad akillessena, är den sena som förbinder tvillingvadmuskeln (musculus Gastrocnemius) med hälen. Hälsenan sitter ovanför hälen på baksidan av foten.

Här ser vi en bild på Kajsa när senan gick av. Ajaj.

Bergqvist slet av hälsenan vid en tävling i Båstad 18 juli 2004 och det är exakt 79 år efter att Adolf Hitler publicerade sin bok Mein Kampf.
Och 79 år innan 1925 så ödelades Åmål av en stor brand. Och alla vet ju att i Åmål så är alla efter och sena.

Ja då vet vi det


Kommentarer
Postat av: Emma

Klockrent! Kan vara en av de bästa blogginläggen jag läst detta år. Bara så att du vet.

2008-07-08 @ 18:30:09
URL: http://emmeri.blogg.se/
Postat av: therése

jag hatar hälsenor, har alltis hatat hälsenor och kommer antagligen alltid att göra. det handlar om traumatiska minnen från förr. bara jag själv får röra mina hälsenor, annars får jag ryck och dödar någon

2008-07-09 @ 22:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0