allvarliga saker

Idag för 23 år sedan (exakt 23.21) blev Sveriges stadsminister Olof Palme mördad på öppen gata i centrala Stockholm.
Jag är ju som bekant sjukligt intresserad av stora olösta (och lösta, men som jag har nya teorier på) brott i Sveriges historia. Så detta har varit en dag i Palmes tecken. Jag har funderat mycket på palmemordet-gåtan och på dess olika spår. Har väl iofs inte blivit mycket klokare men känns ändå som ens skyldighet att åtminstonde fundera några timmar på en av världens största olösta mordutredning en dag som denna.

I sommras stod jag och kikade ner på denna skylten.  Mäktigt.




Hoppas ni haft en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Jakopp

Gick förbi minnesplatsen igår. Det var fullt med rosor och marschaller (stavning?)det tyckte jag var fint. Att folk minns och uppmärksammar.

2009-03-01 @ 15:00:31
URL: http://jakopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0