En jä(h)kla bra historia!

Jag läser Ainas inlägg om Pistvakt och kan inte hjälpa det men kommer automatiskt att tänka på den där gången när jag ringde till Lennart Jähkel. Ja. Riktija Lennart Jähkel. (Han finns/fanns på Eniro)
Vår dåvarande innebandytränare fyllde 50 och brukar alltid skoja med honom och kalla honom Lennart eftersom han är väldigt lik Mr Jähkel. Så när jag planerade lite bus som vi skulle ha för Peter (a.k.a Lennart) kom jag att tänka på att det vore en väldigt rolig idé om riktiga Lennart ringde till Peter och önskade grattis på 50-års dagen.

Lite crazy som jag är lät jag inte det hela bara stanna som en rolig idé utan ringer självklart till Lennart Jähkel.
Jag minns inte exakt hur samtalet utspelade sig (det hela kändes i själva verket väldigt overkligt)

Hur som helst. Lennart avböjde, trots att han tyckte att idén nog lät rolig. Han ville inte ringa någon som han inte kände (vilket jag iofs precis hade gjort, så det var kanske en pik till mig...)
Däremot hälsade han så gott och önskade en trevlig födelsedag.

Och hur som helst så blev det hela en rolig historia som jag brukar berätta då och då. Coolt!

image58


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0