Sagan om..

Jag har en liten historia att berätta från min sista dag i Göteborg.
Som en hård karamell har jag gått och sugit på detta men nu känns det som att tiden är mogen.

Det var en tisdag, en mycket regning tisdag, och i hela stan rådde det "after kalas"-stämning. Överallt hölls det på att monteras ner scener och röjas upp efter Kulturkalaset.
Jag hade bara ett uppdrag kvar innan jag kunde städa skrivbordet, lämna Göteborg och åka hem till Kumla.
Jag skulle lämna tillbaka en förrådsnyckel till vaktmästaren på Storan.
När jag stod utanför huvudentrén (som var låst) och väntade på Roger kom tre ungdomar (2 killar, 1 tjej) springandes för att ta skydd under taket.
De ryckte i dörren.

Kille 1: "Det är låst, men de sa ju att vi skulle hämta biljetterna här"
Kille 2: "Jag springer runt hörnet och tittar om det finns nån annan dörr."B-kändisar men what ever!

Kille 2 kommer tillbaka. Trots att han är genomblöt känner jag igenom honom: Jonas Bane som spelar Kim i Andra Avenyn!
Och plötsligt ser jag vem tjejen är: Maya Rung, som spelar Liv.
(Den andra killen är okändis, eller kändis som jag inte känner igen)

Där står jag med två kändisar (ev. tre) i ca 10 minuter innan vi blir insläppta. Under den tiden får jag höra historien om hur Jonas och Maya träffades för första gången (i auditionkön, Jonas försökte starta en konversation men Maya dissade. Maya: "Du verkade cool, jag trodde att du drev med mig").
Jag brottas även med tanken att ta en bild eftersom jag har kameran i väskan.

Det blev ingen bild. Vi blir insläppta (Jonas håller upp dörren till mig: "du får smita med in också"). De fick sina biljetter till Nöjesguidens fest. Jag lämnade tillbaka nyckeln och åkte hem till Kumla.

Och det var berättelsen om min sista dag och min sista kändisspotting i Göteborg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0