Dypfrysta drömmar

I min desperathet efter en klassisk Findus Fiskgratäng med dillsås och bränt potatismos gick jag med bestämda steg till Deli de Luca 24/7 för att införskaffa mig årets mest efterlängtade måltid.
Men när jag kom fram till frysdisken upptäcker jag till min förskräckelse att alla olika maträtter finns utom fiskgratängen. Alternativet de hade istället var en God Gammeldags Fiskegrateng - Tradisjonell norsk oppskrift. MED MAKARONER I!
Mitt hjärta började värka och jag visste inte vart jag skulle ta vägen och gick stillsamt och lumpet fram till kassan. För 44 NOK betalade jag den Goda Gammeldagsa Fiskegratengen - Tradisjonell norsk oppskrift och gick hem.
I köket läser jag på paketet. 5 min i mikron, lägsta effekt. Sedan 10 min, högsta effekt. Och när jag väl väntat i 15 påfrestande minuter och det plingar till i mikron så är det fortfarande is i botten. 5 min till, högsta effekt.
Tallriken för varm för att bäras. Hittar ingen grytlapp. Saltet slut.
Jag stänger in mig i mitt tillfälliga ungkarlsrum och ska äta. Det smakar kattsoppa och jag blir så jävla arg på den norrman som bestämt att man förr i tiden säkert hade snabbmakaroner i sina fiskgratenger. Idioti. Jag tvingar i mig fisken och slänger resten och somnar och drömmer om pojken med guldbyxorna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men aina..haha=) jag saknar dej med du vet=9 men det ska bli kul o hälsa på dej! se hur du hart o så=) den 31 oktober blir det grymt stor haloweenfest. jag o lisa fixar. om hon är kvar så då måste du va i öret!!pussss

2008-09-21 @ 18:32:39
Postat av: Jakob

En fin historia om fiskgratäng. Tacka vet jag ICAs frysta..

Satt hemma i källaren hos pojken i guldbyxorna för nån vecka sen och snackade film. En trevlig man den där Harald.

2008-09-21 @ 20:55:28
URL: http://jakopp.blogspot.com
Postat av: Emma

Ibland stavas hemlängtan f-i-s-k-g-r-a-t-ä-n-g...

2008-09-21 @ 22:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0