Mamma kallar mig för disco tjej

Kära läsare, här kommer senaste nytt fån My Thai!


Följande konversation utbröt i omklädningsrummet, fredag eftermiddag:

My Thai: Ida, vad ska du göra i helgen?
Ida: Jag ska jobba, hela helgen.. Lite tråkigt men, ska du göra någonting kul då Thai?
My: Neej, jag ska inte göra någonting. Jag känner ju inte så många här i Sverige så jag kan ju inte hälsa på någon.

Det uppstår en tryckande tystnad, så där när man tar på sig skulden för någon annans olycka fast man egentligen inte är inblandad. Efter en stund fortsätter hon:

My: Gillar du att (hon gestikulerar med armarna) vad heter det, dansa på disco?
Ida: Haha, jaha, jo disco, jo det är väl kul. Gillar du att dansa Thai?
My: Jaa, det är roligt, men jag vet inte vart man kan gå, och jag har ingen att gå med, bara min sambo.
Ida: (Tar tillfället i akt att skölja bort känslotrna från tystnaden) Vi får gå ut och dansa ihop någon gång då Thai.
My: (lyser upp i hela ansiktet) Jaaa, vad roligt! Vart ska vi gå?


Så fortsätter det en stund, och nu ska jag G och My Thai ut på en svängom någongång framöver.


Låter det inte spännande så säg!!

Kom därför att tänka på den här låten..






Kommentarer
Postat av: Mathilda

När ska vi ta oss en discosväng då kompis;) Allt väl? Kram

2008-09-16 @ 23:41:28
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0