En liten fundering

Alltså det är väl inte bästa att dropa idéer såhär på en blogg, vem som helst kan ju stjäla dem, ta patent och hävda att det är deras idéer.
Hur som helst, idag fick jag en tanke:

Hur gör döva när de beställer mat i McDrive?

Fattar ni att McDonald's utesluter en stor grupp av människor att ta del av riktigt snabb snabbmat genom att man har röst-styrd Drive in!
Min idé som jag således kom på i denna djupa funderingsstund är att jag tänkte ta fram en speciell webb camera med någon slags inbyggd översättare från teckenspråk till vanligt tal och sedan lansera den för McDonald's Drive in. Ni fattar att det finns rätt många McDonald's i världen och att det även finns hyfsat stor marknad för denna produkt...jag kommer att håvar in kulor.

Och ni, i framtiden när ni ser denna kamera. Kom ihåg vem som kom på det först!

Kommentarer
Postat av: aina

1. Får döva köra bil?

2. Eller en sms beställning som man skickar i kön.

3. Det där är en idé till en frsamtida sketch. Jag skriver ner det i idéboken så den inte försvinner o glömsbort =)

2008-09-21 @ 10:33:14
Postat av: Emma

Skriv ner, bra Aina!

Döva och blinda är rätt kul att skämta med..

2008-09-21 @ 11:50:22
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0