Blind date

Varje morgon när jag cyklar till jobbet möter jag en blind man.
Han har lång rock, hatt, pilotglasögon och långt hår.
Och en vit käpp.

Om jag möter honom hitom järnvägen så vet jag att jag är försenad, då får jag trampa på lite extra sista biten.

Vad är det som är så speciellt med den här blinde mannen?

Jag vet faktiskt inte, men han fascinerar mig. Jag menar, han kan ju inte veta att det just är mig han möter på samma ställe (om jag jag inte är försenad då vill säga). Eller kan han höra skillnad på cyklar och hur de låter?
Låt säga att han hör att det är samma cykel, men fortfarande vet han ju inte om det är samma person som kör cykeln.
Ska jag börja hälsa ändå?

Ni förstår att det föds mycket frågor i mitt huvud när jag cyklar genom ett nyvaket samhälle med den första höstkylan bitandes i kinderna och och med Lars Winnerbäck viskandes i mina öron.

Här, ta min hand, jag följer dig
Vi ska åt samma håll

Kommentarer
Postat av: Ido

kan du inte ta kort på honom och lägga ut här, han kommer ju inte att märka något!! :D haha

2008-09-18 @ 17:42:41
URL: http://stadstrio.blogg.se/
Postat av: aina

Tänk om du tror att han känner igen din cykel o hej, Och så ponerar vi att du träffar honom på ica maxi o du börjar prata med honom,

"Hej är du här idag precis som jag, fint väder vi har fått, jaha du ska ha mjällschampoo, nä men ha en fin dag" Då kommer han ju bli en smula förvånad hahahahhahaha

2008-09-18 @ 20:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0