Om falsk reklam

Ibland får jag klockrena idéer och då är det skönt man kan dela med sig av dessa.

Ikväll är det lördag. Klockan är snart 18.00 och det börjar dra ihop sig för party. Undrar hur många som står framför spegeln i just denna sekund?
Köttmarknaden på krogen är hård och självklart vill man vara så snygg som möjligt.

När jag ligger sjuk här hemma osminkad och i myskläder i mitt absolut fulaste tillstånd så kommer jag att tänka på:

Är det inte så man borde se ut på krogen?
Om alla var så fula som möjligt så vet man ju vad man får. Som det är just nu så är det så himla mycket falsk reklam.

What you see is not what you get.

Jag vet detta för att jag själv är likadan. Mitt liv består i stort av att jobba och träna. På jobbet bryr jag mig inte om hur jag ser ut då jag träffar 5-10 människor om dagen och de flesta är män över 50 år. På träningen tänker jag inte heller på mitt utseende, jag ska ju bara träna.
Alltså, när jag väl går ut på krogen är jag typ 100 gånger snyggare än vad ser ut till vardags = falsk reklam.

Slutsats:
Man borde vara så ful som möjligt när man går på krogen. Då vet din eventuellt blivande partner vad han/hon får och behöver inte ångra sig när ni gift er och ditt rätta jag kommer fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0