Lågkonjunktur, överallt?!

Ett evigt GNAT om denna lågkonjunktur, överallt! Va faan är det egentligen??

Så här säger Wikipedia:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lågkonjunktur

 

Och jag bara undrar, är det bara jag eller finns det fler som tror att den stora orsaken till denna lågkonjunktur är allt snack? Att vi pratar oss in i det? För visst var det inte alls det här läget på marknaden i sommras? Det fanns ju hur mycket jobb som helst att söka! Fast det stod hur mycket som helst i media om dåliga tider.. Och se nu bara!! 

 

 

Och säg mig, är det lite lågkonjunktur överallt. Även på det känslomässiga planet? Eller är det jag som är så avtrubbad av allt slit?? Har fått en annan teori tilldelad mig också.. Låt oss kalla den historien om pyttipannan:

Tänk dig så här, du äter pyttipanna 7 dagar i veckan, varje dag, året runt, jämt. Vad händer tillslut då? Jo, du tröttnar på pytten. Men vad händer om du en dag får äta lite kyckling istället för pytten? Jo det är ju inga fel om man säger så. Och då dagen efter, ja då kanske det känns helt okej med pytten igen? 

(Vill bara tillägga att det var Eglo Anders som berättade den här historien för mig, tror det var menat som en form av liknelse) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0