Vastrafik

Ååhh åka spååårvagn
jag är en loser babe
jag har inget körkort
...

Nej jag har inget körkort, men jag kan säga såhär:
Kollektivtrafik is the shit!

10 fördelar med att åka kollektivt:

1. Det är billigare än att ta bilen och vill du vara extra snål och få spänning i vardagen kan du tjuvåka...
2. Det är socialt, man vet aldrig vem som kommer och sätter sig bredvid en...
3. Det är miljövänligt och alla vill väl vara med och rädda Moder Jord...
4. Du slipper koncenterar dig på bilkörning och kan ägna dig åt fågelskådning eller dylikt...
5. Du får vardagsmotion, hur många gånger måste man inte springa till bussen liksom...
6. Du måste gå upp tidigare på morgonen och får på så vis ut mer av dagen genom att du är vaken längre...
7. Du har möjlighet att upptäcka nya platser, du kommer säkert nångång ta fel buss/spårvag/whatever...
8. Du har en anledning till att sluta jobbet tidigare "jag måste gå till bussen" funkar alltid...
9. Du har en anledning att komma försent till jobbet, "bussen var försenad/gick sönder" funkar alltid... 
10. Du blir snygg (okej denna punkt är vare sig statistisk eller vetenskapligt bevisad)

Vässtrafik sköter kollektvitrafiken här i Göteborg och Västragötalandsregionen.
Du finner dem på: www.vasttrafik.se

Men det finns även något som heter www.vastrafik.se

Spana in det, rätt komsikt....




Kommentarer
Postat av: aina

Jag tror punkt 10 är beroende på vart man bor/vart man åker.

I vissa städer är det bara snygga folk som åker kommunalt. Och det kanske är för att de blivit snygga av det. Men i andra städer är det bara luffare..

2008-07-01 @ 16:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0