Tvångsblogg

Jag får väldigt dåligt samvete för jag veeeet att jag inte har bloggat på århundranden.
Detta beror inte på att jag inte bryr mig om er, tvärtom!
Jag vill inte att ni ska behöva ta del av förvirrade tankar som passerar min hjärna i dessa tider.
Det är rätt mycket att göra på jobbet och jag är trött och hungrig när jag kommer hem.

Nåja, nåt ska jag väl printa ner om min helg.

Jag kan säga att helgen i Göteborg var oförskämt trevlig. Jag har träffat många nya människor och bekantat mig lite närmare med staden nattetid.
Detta har lett till två upptäkter:

Det finns fler krogar/nattklubbar/barer än vad som är praktiskt
I Örebro så finns det i stort sett två ställen som man går till, om man är under 20 och är sugen på att dansa vill säga.
Här i Gbg är urvalet större, detta är i allra högsta grad positivt, men det är däremot ganska opraktiskt.
Det resulterar nämligen ofta i att om man är ett större sällskap vill gå till olika ställen.

Krogarna stänger inte 02.00
Jag vet inte om det är nåt så generellt men de ställen som vi frekventerade i helgen stängde inte förrän 04.00.
För en som är van att behöva gå hem 02.00 så gör dem där två extra timmarna rätt mycket.
Eftersom jag inte sov särskilt bra vare sig söndag eller måndag natt heller så kan man säga att jag är hyfsat trött nu.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0