På temat onödiga prylar

Jag tänkte spinna vidare på det temat Aina och jag dryftade om igår på telefon.
Nämligen temat onödiga prylar och här är TeknikMagasinet helt klart en av favoritkandidaterna till att ta hem pris för bästa butik.

Egentligen var det Fredik på jobbet som introducerade mig på ämnet.
Fredrik är nämligen min närmsta kontorsgranne och han hade en liten idé om att vi skulle bygga upp varsin krigsbas för att sedan, när det blev långtråkigt på jobbet, starta ett mindre krig.

Förutom full stridsutrustning i form av grön mundering, ormbunkar i mössan och grönmålat ansikte så tänkte vi införskaffa varsitt exemplar av denna:



Eller vad sägs om en  missilramp med inbyggt webbcam-sikte som man kopplar till datorn via USB-porten?

Och när vi ändå var i farten så tänkte vi att man likagärna kan slå på stort och köpa varsin sån här:


En avfyringsramp måste man såklart ha! Denna är en riktig värsting, olika reglage och en stor röd avfyrningsknapp med en dödskalle på. Ett tryck på knappen och en ljudlig smäll hörs och PANG så är din kollega död. Eller nåt...
Funderar även på hur det skulle vara att organisera övriga på kontoret, isåfall skulle vi nog behöva lite luftartilleri så att man kan attackera även de som befinner sig utanför skottfältet. Hmm, och walkie-talkies skulle behövas isåfall också.
Vi får se hur det blir...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0