On night in Par...hm, Göteborg

Jag har nu anlänt till Götet.
Med öppna armar och fullkomligt strålande sol blir jag mottagen och hur kan då livet kännas annat än underbart?
Gittan (pappas GPS) guidade mig och min far problemfritt ända fram till husdörren.
Väl framme hade hissen valt att inte fungera, men pappa hjälpte mig upp med väskorna.
Kram och puss på kinden, sen stog jag där ensam med min kudde i famnen.


Sen:
Upp i lägenheten. Det är hett. Jag orkar inte packa upp väskorna.
Nargiz, min nya room mate och fd. class mate från gymnasiet, är i skolan och pluggar (ja det är söndag, men är man juridikstudent så är man).
Jag börjar gå och slutar inte gå förrän ca 45 minuter senare då jag står mitt på Avenyn.
Där stannar jag till en stund, andas in ett djup andetag av Göteborg.

Sedan möter jag upp Nargiz och vi går hem och lagar mat.
(Studenter kan konsten att koka soppa på en spik)

Detta är min första natt i Göteborg och det här kan bli bra, jag känner det.
Jag är dock nervös inför imorgon, men det blir nog bra det också ska ni se...


Truely yours







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0