Nära döden upplevelse?

Sopbilarna i Stockholm låter väldigt mycket mer än i resten av sverige märkte jag imorse.
Jag har precis skickat iväg ett sjukskrivnings-sms till mina kära jobbarkompisar och ligger i sängen och skakar av feber. När det låter som om hela Brommaflygplats trafik ska landa på våran återvändsgata. Livlig fantasi som jag har inser jag att det är nu jag kommer dö och kryper fram till fönstret för att få se en sista solstråle innnan jag tar mitt avslutande andetag. Utanför står en kort och skäggig man i oranga byxor och röker medans förra veckans pizzakartonger sakta strimlas ner i den stora monster tuggen.
Min första reaktion kan påminnas om Rädda-Joppe-död-eller-levande-killen som ser sin favorit figur försvinna bland skräpet. Men min hjärna tänker hyfsat fort och efter några långsamma sekunder förstår jag att det bara är att somna om.
Med öronproppar.

Uppmaning: Ljuddämpa världen!image7

Hejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0