Fortum söker nog semestervikarier

För en vecka sedan ringde det från Fortum. "Du har missat två bestämda tider vi har bokat med dig för att vi ska kunna byta ut din elmätare. Så nu vill vi boka en ny tid." (Öhm okej. Bra att man bokar tid med mig och inte säger till!)
Så imorse var det bestämt att de skulle komma. Mellan klockan 8-11. Vilken fruktansvärt exakt tid måste säga. Tur att jag gör det jag gör på dagarna och inte har ett strikt jobb att gå till.
Så jag ställde klockan på 8 och väntade. Halv tio ringde det till min mobil.
- Öh jag kommer från Fortum och ska byta ut din elmätare. Är du hemma?
- Ja det är jag, är du utanför eller?
- Ja
- Okej
- Ja
- Jaha, har du koden?
- Nej
- Nehe, säger fyra siffror.
- Tack. Klick

Jag gjorde iordning så att elmätaren var lättillgänglig och städade undan lite skor o liknande i hallen. Tiden går. Klockan tio ringer det igen på mobilen.
- Vilken våning bor du på?
- 2 trappor
- Okej klick.
Jag väntar.  Klockan kvart över tio plingar det på dörren. En heltklart sommarjobbande 16 åring står utanför dörren och ser nervös ut och kollar ner i golvet.
- Hej kom in, här är elmätaren
- Ja okej.
- Har du någon dator?
- Öh ja.
- Påslagen?
- Öh nej
- Okej
Jag går ut i köket och läser tidningen medans killen fifflar ute i hallen med diverse verktyg.
 - Kan du kolla om elen funkar nu?
Jag tänder lampan som svarar med ett vitt sken.
- Ja den funkar.
Han grejar lite till och sedan säger han medans han går ut genom dörren.
-Ja nu är det klart
-Tack för hjälpen då, hejdå
Klockan är nu kvart i elva. Jag börjar göra iordning mig och greja lite i lägenheten när det plingar på dörren igen. Då är klockan runt kvart över elva.
- Jag glömde en grej, säger sommarjobbaren och kliver in i hallen.
- Ojdå jaha.
- Sätt fast den på mätaren, säger han och ger min ett klistermärke med massa siffror.
- Jaha här?
- Ah eller vart som hellst. Hejdå
Så gick han ut igen. Så var allting klart.

På vägen till jobbet funderar jag på vad det var fören snubbe som det tog 30 min för att öppna porten till trapphuset och sedan 15 minuter att gå två trappor. Haha
Fortum får ju inte direkt ett bra ansikte utåt när finniga nervösa och veliga sommarjobbare ska sköta sånt där.
Jaja det var det. Nu ska jag dricka kaffe gott folk.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

HAHA xD Har du långa trappor Aina?

2008-07-10 @ 16:38:02
URL: http://jasminemede.blogg.se/
Postat av: asara

hahah , kan inte säga annat än hahah....haha igen.

2008-07-10 @ 23:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0