toppen kväll

Så hur blev kvällen då?
Som jag skrev tidigare så blev den inge fest i skäärgården eftersom bussstrejken är i full gång och vi då således inte kunde ta oss ngn stans. (Vore ju bussigt om ni kunde ge chaffuörerna högre lön o allt så vi andra får ett liv)
Det blev käk på restaurang och ölhäng istället.
Jag blev så glad när vi gick vidare efter maten till Berlin på Skånegatan, för det stället fick mig att tänka på KalleW. En kär gammal vän från mina hemtrakter. Berlin hade vart hans residens om han hade bott i stockholm. Så jag måste ladda upp en bild så KalleW får se detta paradis.

En minimalisk liten bar med två vaningar! På den lilla inomhusbalkongen stod en orgel och lite mickar. En tjej spelade grammofonskivor och switchade mellan finsk tango och Lill Lindfors. Bilder på män i uniformer klädde väggarna och ölen var god. Är inte något för dig Kalle?

Nåväl nu blir det sängen. Det är trots allt en dag imorn också och då blir det fest igen.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ljusbrunt/rött blir nog grymt bra tror jag. :)



Ja hon länkar till ens blogg om man ber om det, jätteschysst ju!

Kram o gonatt!

2008-07-16 @ 01:44:39
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: kalle

haha JA. det är mitt ställe. när jag flyttar till uppsala så måste jag ta tåget till stockholm för att hänga där någon gång. hellst själv och bli jättejättefull!

2008-07-17 @ 10:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0