FISDAGAR

barnabyJag satt och tänkte på att det är tisdag. Tisdag tisdag tisdag. När jag tänker så minns en jag en soppa min mamma lagade när jag var liten. Den innehåller alla äckliga ingridienser som man har hemma (tyckte jag) och framför allt korngryn. Nyttigt, javisst men kanske inte det man älskar när man är 5 år. Soppan hette tisdagssoppa.
Som om tisdagar är en dag då man måste vara fattig och måste göra av med äckliga rester som man samlat på sig tidigare veckor för att vara ekonomisk.
Nej men såhär hemsk är väl inte tisdagar, tänkte jag.  Måste komma på något som gör att tisdagar är bra. Då slog det mig.
MORDEN I MIDSUMER!
Jag vet att jag snackat om det förut. Men det är en så fruktansvärt bra, genomtänkt och härlig filmserie.
Se det på svt 21.00 ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0