Rocky road

Rocky road kan vara bland det godaste julgodiset som finns!
Första gången jag åt denna himmelskt goda skapelse var faktiskt hemma hos min kära vän och bloggkollega Ida.

How to do:

Förberedelsetid: 10 min

Färdigt på: 40 min

Ingredienser:
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter


Gör så här:

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: aina

och jag har gjort en egen version av detta:

ljusblock choklad, dumle (vanliga och sådana med chrisp) vårgårda ris, kalaspuffar och jordnötter! halleluja!!!

2008-12-24 @ 01:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0