Fågelbur?

Måste berätta om en av dagens händelser.. Det var ju rätt stormigt även i morse som ni säkert märkte en hel del av er.. Därför öppnade jag bara dörren till Terassen imorse när jag kom till jobbet, det var ju så kallt! Allt är lugnt och jag jobbar på.. Rätt som det är när jag står och pratar med en gäst i telefonen ser jag hur en liten fågel kommer och landar på mattan i Lobbyn.

Ni som känner mig vet att jag inte är så där överförtjust i fåglar. Därför sprang jag fort som attans ner i köket så snart jag hade avslutat samtalet och ropade på Helena. Störtskön som hon är säger hon att hon minsann inte är rädd för hon har haft en papegoja. Vi går upp mot operation fågel. Då är han puts väck. Vi kollar runt lite men kan inte se honom.. Precis innan Helena ska gå ner igen så skakar hon på ett av våra dekorations träd. Och själklart som med alla saker man inte tycker om flyger han rätt mot mig och jag hukar mig ner bakom receptionen. Äventyret för den lille inne i sin nya fågelbug pågår en stund till innan vi till sist lyckas få ut honom med hjälp av paraplyer och jalusin.



Jösses vilken dag!


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, samma sak hände mig för några veckor sedan....jag tog på mig ett par handskar och bar ut stackarn, hur söt som helst!

2008-08-06 @ 09:59:11
URL: http://www.widarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0